Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu VILEN DOOR umístěného na webovém rozhraní vilen-door.cz (dále jen „webové rozhraní“) mezi naší společností:
VILEN DOOR s.r.o., se sídlem U Továren 260/25, Praha 15 - Hostivař, 102 00
IČ: 08872686
DIČ: CZ08872686
zapsaná: v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 326777
adresa pro doručování: VILEN DOOR s.r.o., Průběžná 1548/90, Praha 10, 100 00
Telefonní číslo: 222 544 768
Kontaktní e-mail: obchod@maxnakup.cz
jako prodávajícím
a vámi jako kupujícím.
Reklamační řád
Odstoupení od kupní smlouvy (Vzor)
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Kupní smlouvou se zavazujeme dodat vám zboží uvedené v objednávce, a pokud je součástí objednávky služba spojená s objednaným zboží (např. montáž zboží, demontáž aj.), zavazujeme se tuto službu provést v místě dodání zboží. Vy se zavazujete toto zboží převzít a zaplatit nám kupní cenu (nebo jenom „cenu“), včetně nákladů spojených s dodáním zboží a případných poplatků souvisejících se zvoleným způsobem platby, uvedenou v objednávce. Cena za poskytnuté služby se odvíjí od ceníku služeb a může být účtována dodatečně vedle ceny za objednané zboží, avšak pouze po vašem odsouhlasení naší cenové nabídky za tyto služby.
V případě objednání služeb se zavazujeme poskytnout vám službu, a to dohodnutým způsobem. Vy se zavazujete zajistit připravenost prostoru k poskytnutí služby, vyvinout veškerou potřebnou součinnost a převzít výsledek poskytnuté služby.
Vlastnické právo ke zboží nabýváte zaplacením celé kupní ceny, ne však dříve, než zboží převezmete.
1.1 Vztahuje se kupní smlouva pouze na zboží?
Jako kupní smlouva (nebo jenom „smlouva“) se zde označuje jakákoliv smlouva, uzavřená dle těchto obchodních podmínek. Jejím předmětem může být například i poskytnutí služby (např. zaměření nebo montáže dodaného zboží aj.). Píše-li se v těchto obchodních podmínkách o zboží, použijí se tato ustanovení přiměřeně i na poskytnutí služeb, nevyplívají-li z těchto obchodních podmínek pro služby jiná pravidla.
1.2 Je kupní smlouva spotřebitelskou smlouvou?
O spotřebitelskou smlouvu se jedná v případě, že jste spotřebitelem, tj. pokud jste fyzickou osobou a zboží kupujete mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. V opačném případě se o spotřebitelskou smlouvu nejedná a nevztahuje se na vás ochrana spotřebitele dle právních předpisů a ustanovení těchto obchodních podmínek upravující práva spotřebitelů.
1.3 Jaká máte jako spotřebitel zvláštní práva?
Jste-li spotřebitelem máte především:
- právo odstoupit od smlouvy uzavřené pomocí prostředků komunikace na dálku, jako je např. telefon, e-mail nebo internetový obchod (článek 5 těchto obchodních podmínek);
- právo ze záruky na zboží, jejíž podmínky a uplatnění se řídí Reklamačním řádem pro maloobchod;
- právo na sdělení informací před uzavřením smlouvy (informace jsou obsaženy v těchto obchodních podmínkách nebo na webovém rozhraní);
- právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy (článek 9.3 těchto obchodních podmínek).
1.4 Čím se řídí náš právní poměr?
Náš právní poměr se řídí následujícími dokumenty:
- Těmito obchodními podmínkami, které vymezují a zpřesňují naše vzájemná práva a povinnosti.
- Reklamačním řádem pro maloobchod, podle kterého budeme postupovat při reklamaci zboží.
- Zásadami ochrany osobních údajů , které upravují ochranu vašich osobních údajů.
- Podmínkami a pokyny uvedenými na webovémrozhraní zejména při uzavírání smlouvy.
- Objednávkou a jejím přijetím z naší strany.
a v otázkách zde neupravených také následujícími právními předpisy:
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).
- zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, pokud jste spotřebitelem.
Pokud se vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo pokud náš právní poměr obsahuje jiný mezinárodní prvek, berete na vědomí, že se náš vztah řídí českým právem. Pokud jste spotřebitelem a právní řád státu vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český právní řád, je vám v právních vztazích poskytována tato vyšší míra ochrany.
1.5 Jak vyjádříte souhlas s obchodními podmínkami?
Zasláním objednávky a dále též potvrzením na webovém rozhraní
stvrzujete, že jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a
souhlasíte s nimi.
Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Vaše
práva a povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož
účinnosti vznikly.
2. KUPNÍ SMLOUVA.
2.1 Jak uzavíráme kupní smlouvu?
Na webovém rozhraní je uveden seznam zboží včetně popisu hlavních vlastností jednotlivých položek. U každého zboží je uvedena cena včetně veškerých daní, cel a poplatků. Prezentace zboží je informativního charakteru, a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste odeslali objednávku a aby došlo k přijetí této objednávky z naší strany.
2.2 Jak podat objednávku?
Objednávku můžete podat vždy prostřednictvím webového
rozhraní (vyplněním formuláře), případně i e-mailem nebo jiným způsobem,
který podle aktuálních informací uvedených na webovém rozhraní
umožňujeme.
Objednávka musí obsahovat všechny informace předepsané ve formuláři,
zejména přesné označení objednávaného zboží, provedení zboží, počet
kusů, zvolený způsob platby a dopravy, vaše kontaktní údaje (dodací a
případně fakturační) a případné objednání služby. Pokud nejste
spotřebitel jste povinni uvést své identifikační číslo.
Před odesláním objednávky zkontrolujte zadané údaje, po stisknutí
tlačítka „Objednat“ bude již vaše objednávka závazná. Údaje uvedené v
závazné objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich změně nás
bezodkladně informujte telefonicky či e-mailem.
O obdržení objednávky vás budeme informovat. Informace (potvrzení) o
obdržení objednávky je zasílána automaticky a nejedná se o přijetí
objednávky z naší strany, pokud to v potvrzení není výslovně uvedeno.
V případech, kdy je nutné uhradit zálohu v souladu s čl. 3.4. těchto
obchodních podmínek vás před přijetím objednávky informujeme o
povinnosti uhradit tuto zálohu.
Pokud budeme mít pochybnosti o pravosti a vážnosti objednávky, můžeme
vás kontaktovat za účelem jejího ověření. Neověřenou objednávku můžeme
odmítnout. Na takovou objednávku se potom hledí, jako by nebyla podána.
2.3 Kdy je tedy smlouva uzavřena?
Není-li nutné uhradit zálohu kupní ceny, je kupní smlouva
uzavřena okamžikem, kdy je vám doručeno přijetí objednávky z naší
strany. Přijetí objednávky vám bude zasláno na e-mailovou adresu, kterou
jste uvedli v objednávce. Pokud by k přijetí objednávky nedošlo, je
smlouva uzavřena okamžikem, kdy uhradíte celou kupní cenu nebo
převezmete objednané zboží (podle toho, co nastane dříve).
V případě, kdy je nutné uhradit zálohu kupní ceny v souladu s
čl. 3.4. těchto obchodních podmínek je kupní smlouva uzavřena uhrazením
zálohy.
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z webového rozhraní.
2.4 Můžete již odeslanou objednávku zrušit?
Objednávku, kterou jsme dosud nepřijali (tj. nebylo vám zasláno přijetí objednávky z naší strany podle článku 2.3 těchto obchodních podmínek), můžete zrušit telefonicky nebo e mailem. Všechny námi přijaté objednávky jsou závazné. Pozdější zrušení objednávky je možné pouze po dohodě s námi. Pokud je takto zrušena objednávka zboží, ohledně kterého nejde odstoupit od smlouvy (podrobněji v článku 5), máme nárok na náhradu nákladů, které jsme již v souvislosti se smlouvou vynaložili.
2.5 Může se cena uvedená na webovém rozhraní měnit?
Ceny prezentovaného zboží a ceny za balení, dopravu a dodání
zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webovém rozhraní.
Případné slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, ledaže je na
webovém rozhraní výslovně uvedeno něco jiného.
V případě, že na naší straně došlo ke zcela zjevné technické
chybě při uvedení ceny zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu
objednávání, nejsme povinni dodat vám zboží za tuto zcela zjevně chybnou
cenu, a to ani v případě, že vám bylo zasláno přijetí objednávky podle
těchto obchodních podmínek. V takovém případě si vyhrazujeme právo
odstoupit od smlouvy.
Pokud cena uvedená u zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu
objednávání již není aktuální, neprodleně vás na tuto skutečnost
upozorníme. Pokud dosud nedošlo k přijetí vaší objednávky, nejsme
povinni smlouvu uzavřít.
Na odeslané objednávky nemá vliv změna ceny, ke které došlo v
mezidobí mezi odesláním objednávky a jejím přijetím z naší strany podle
článku 2.3 těchto obchodních podmínek.
2.6 V jakých jazycích lze smlouvu uzavřít?
Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, ledaže se výslovně dohodneme na jiném jazyce.
2.7 Máte možnost získat smlouvu v textové podobě?
Smlouva není uzavírána písemně s podpisy smluvních stran. Smlouvu tvoří tyto obchodní podmínky, vaše objednávka a její přijetí z naší strany. Pokud jste spotřebitelem celá smlouva vám bude zaslána e mailem nebo na vaši žádost vytištěná poštou. Při zasílání poštou vás můžeme požádat o úhradu nákladů s tím spojených.
2.8 Je smlouva někde uložena?
Smlouvu (včetně těchto obchodních podmínek) archivujeme v elektronické podobě. Smlouva není přístupná třetím osobám, ale na vyžádání vám ji zašleme.
2.9 Co když něčemu ve smlouvě nerozumíte?
V případě dotazu k obchodním podmínkám nebo ke smlouvě nás můžete kontaktovat telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu. Rádi vám poskytneme veškeré potřebné informace.
3. PLATEBNÍ PODMÍNKY.
3.1 Jaké způsoby platby přijímáme?
Kupní cenu můžete uhradit především následujícími způsoby:
- v hotovosti při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru;
- bezhotovostně před dodáním zboží převodem na náš bankovní účet (pokyny vám budou sděleny v potvrzení objednávky).
Případné další způsoby platby jsou uvedeny na webovém rozhraní.
Některé způsoby platby (zejména dobírka) mohou být dále
zpoplatněny. Tyto poplatky jsou uvedeny na webovém rozhraní. V
objednávce bude vždy uvedena konečná cena, která již poplatky
související se zvoleným způsobem platby zahrnuje.
3.2 Kdy nastane splatnost kupní ceny?
V případě platby v hotovosti je cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby před dodáním zboží je cena splatná do 14 dnů od přijetí objednávky dle článku 2.3. nebo ve lhůtě uvedené ve faktuře k úhradě ceny nebo zálohy ceny. Váš závazek uhradit cenu je při bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní účet.
3.3 V jaké měně můžete platit?
Platba zboží je možná v českých korunách (Kč).
3.4 Kdy můžeme požadovat zálohu nebo uhrazení předem?
Zálohu na kupní cenu můžeme požadovat především u objednávek
zboží, které má být teprve vyrobeno. Požadována záloha činí zpravidla 10
% z ceny zboží, není-li individuálně sjednána jiná výše. K úhradě
zálohy kupní ceny vám vystavíme zálohovou fakturu.
V případě zvolené platby předem jsme oprávněni požádat vás o
uhrazení celé ceny zboží před jeho odesláním nebo předáním a před
poskytnutím služby (§ 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije).
3.5 Jak vystavujeme účtenky v souvislosti s elektronickou evidencí tržeb?
Podle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb jsme povinni
vystavit vám účtenku. Zároveň jsme povinni zaevidovat přijatou tržbu u
správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48
hodin.
Souhlasem s těmito obchodními podmínkami nám zároveň udělujete souhlas s poskytnutím účtenky elektronickou formou.
3.6 Co když se dostanete do prodlení s úhradou kupní ceny?
Pokud nejste spotřebitelem můžeme po vás v případě nedodržení splatnosti dle těchto obchodních podmínek požadovat úhradu úroku z prodlení ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení. Nárok na náhradu škody, která nám vznikla, tím není dotčen.
3.7 Jaké jsou podmínky pro podnikatele a právnické osoby?
Pro podnikatele a právnické osoby platí, že u objednávek včetně montážních prací musí být celá kupní cena uhrazena ke dni montáže bankovním převodem na náš účet (musí být připsána den předem) nebo v hotovosti na jedné z našich poboček (den předem).
4. DODACÍ PODMÍNKY.
4.1 Jak posíláme zboží?
Způsoby dodání zboží jsou uvedené na webovém rozhraní. Konkrétní způsob dodání zboží můžete zvolit v objednávce. Pokud žádný způsob dopravy nezvolíte, můžeme ho určit my.
4.2 Jaké jsou náklady na dodání zboží?
Náklady na dodání zboží závisí vždy na velikosti a povaze zboží
a na ceníku zvoleného dopravce. Aktuální náklady na dodání zboží jsou
uvedeny na webovém rozhraní.
V objednávce bude vždy uvedena konečná cena, která již náklady
na zvolený způsob dopravy zahrnuje. Cena za poskytnuté služby se odvíjí
od ceníku služeb a může být po účtována dodatečně vedle ceny za
objednané zboží, avšak pouze po vašem odsouhlasení naší cenové nabídky
za tyto služby.
Pokud je z důvodů na vaší straně nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, jste povinni uhradit náklady spojené s takovým doručováním.
4.3 Kdy vám zboží dodáme?
Doba dodání zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu dopravy a platby.
Zboží, které je skladem, zpravidla expedujeme do 7 pracovních
dnů od přijetí objednávky (při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním
odběru), případně od připsání platby na náš účet (při bezhotovostní
platbě). O přesném datu vás budeme informovat.
Zboží, které není skladem, expedujeme, jakmile je to možné. O přesném datu vás budeme informovat.
Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí
okamžik, kdy je vám zboží doručeno. Pokud bezdůvodně odmítnete převzít
zboží, nepovažuje se tato skutečnost za nesplnění povinnosti dodat zboží
z naší strany, ani za odstoupení od smlouvy z vaší strany.
4.4 Jak postupovat při převzetí zboží?
Při převzetí zboží zkontrolujte neporušenost obalu zboží. Pokud
zjistíte nedostatky, neprodleně informujte dopravce i nás. Pokud
odmítnete zásilku s poškozeným obalem převzít, nepovažuje se to za
bezdůvodné odmítnutí zboží.
Pokud nejste spotřebitelem jste povinni porušení nebo jiné
závady obalu oznámit přepravci a o závadách sepsat s přepravcem
protokol. Není-li o těchto závadách sepsán tento protokol, ztrácíte
nároky plynoucí z porušeného obalu zboží. Neprodleně po převzetí zboží
jste povinni rovněž zkontrolovat zboží, zejména jste povinni
zkontrolovat počet kusů zboží a jeho kompletnost. V případě zjištění
nesouladu jste povinni jej oznámit bez zbytečného odkladu. Zjištěné
závady jste povinni vhodným způsobem zdokumentovat a tuto dokumentaci
nám zaslat spolu s oznámením závady.
Okamžikem převzetí zboží (nebo okamžikem, kdy jste měli
povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou jste tak neučinili),
na vás přechází odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu
zboží.
4.5 Co se stane v případě, že zboží nepřevezmete?
Pokud je z důvodů na vaší straně nutno zboží doručovat
opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, jste povinni uhradit
náklady spojené s takovým doručováním.
V případě, že zboží bezdůvodně nepřevezmete, máme nárok na
náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním, jakož i
dalších nákladů, které nám z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou. Tyto
náklady nepřesáhnou 10,- Kč za každý den trvání uskladnění. Náklady na
uskladnění mohou dosáhnout maximálně částky celkem 500,- Kč nebo výše
kupní ceny, pokud je nižší než 500 Kč.
Dále máme v takovém případě právo od smlouvy odstoupit.
4.6 Jak postupovat při poskytování služeb?
V případě objednání služeb se se zavazujete zajistit připravenost prostoru k poskytnutí služby, vyvinout veškerou potřebnou součinnost a převzít výsledek poskytnuté služby.
4.7 Jaké jsou podmínky pro podnikatele a právnické osoby?
Dodání zboží včetně montáže pro podnikatele a právnické osoby je podmíněno platbou 100 % ceny před započetím prací.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY U SPOTŘEBITELŮ.
5.1 Jak můžete od smlouvy odstoupit?
Od kupní smlouvy můžete odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne
převzetí zboží; je-li dodávka rozdělena do několika částí, ode dne
převzetí poslední dodávky. Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
doporučujeme zaslat na naši doručovací adresu nebo e-mail. Pro
odstoupení od smlouvy lze využít vzorový formulář. Přijetí oznámení vám
bez zbytečného odkladu potvrdíme.
Odstoupení od smlouvy nemusíte nijak zdůvodňovat.
5.2 Jaké má odstoupení od smlouvy důsledky?
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a hledí se na ni, jako kdyby nebyla uzavřena.
Byl-li vám společně se zbožím poskytnut s vaším souhlasem dárek,
pozbývá darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze stran
účinnosti. Dárek nám zašlete zpět společně s vraceným zbožím.
5.3 Kdy od smlouvy odstoupit nelze?
V souladu s § 1837 občanského zákoníku není možné odstoupit mimo jiné od následujících smluv:
- o poskytování služeb, jestliže byly splněny s vaším
předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od
smlouvy. Souhlasem s poskytnutím služby před uplynutím lhůty pro
odstoupení od smlouvy tento důsledek berete na vědomí;
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle vašeho přání nebo pro vaši osobu.
5.4 Jakým způsobem nám vrátíte zboží?
Zboží jste povinni nám vrátit do 14 dnů ode dne převzetí zboží na naši doručovací adresu (Sklad: U Továren 260/25, Praha 15 - Hostivař, 102 00, Česko). Zboží nezasílejte na dobírku. Zboží zaslané na dobírku nejsme povinni převzít.
K vrácenému zboží doporučujeme přiložit:
- kopii dodacího listu a faktury, pokud tyto dokumenty byly vystaveny, nebo jiný doklad prokazující koupi zboží;
- písemné vyjádření o odstoupení od smlouvy (na našem formuláři nebo jinak) a zvoleném způsobu vrácení peněz (převod na účet, osobní převzetí hotovosti nebo poštovní poukázka či jinak). Do vyjádření uveďte adresu pro doručování, telefon a e-mail.
Nepředložení některého z výše uvedených dokladů nebrání kladnému vyřízení vašeho odstoupení od smlouvy dle zákonných podmínek.
5.5 Kdy dostanete zpět své peníze?
Veškeré přijaté peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy. Berte však na vědomí, že nejsme povinni vrátit
vám peníze dříve, než nám vrátíte zboží nebo prokážete, že jste nám
zboží odeslali.
Vedle kupní ceny máte i nárok na vrácení nákladů na dodání
zboží k vám. Jestliže jste však zvolili jiný než nejlevnější způsob
dodání zboží, který nabízíme, vrátíme vám náklady na dodání zboží ve
výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Peníze vám vrátíme:
- stejným způsobem, jakým jsme je přijali, nebo
- způsobem, jaký budete požadovat.
Vedle výše uvedených způsobů můžeme peníze vždy vrátit i
zasláním na vámi sdělený bankovní účet nebo účet, ze kterého byly
prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud nám do deseti dnů od
odstoupení od smlouvy žádný nesdělíte). Přijetím těchto obchodních
podmínek vyslovujete svůj souhlas se zasláním peněžních prostředků dle
předchozí věty za podmínky, že vám tímto způsobem nevzniknou žádné další
náklady.
Náklady spojené s odesláním vráceného zboží na naši adresu
hradíte vy, a to i v případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou
povahu obvyklou poštovní cestou.
5.6 Co když bylo vrácené zboží poškozené?
Při zasílání zabalte zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení.
Pokud zjistíme, že vámi vrácené zboží je poškozené,
opotřebené, znečištěné či částečně spotřebované, odpovídáte nám za toto
snížení hodnoty zboží.
5.7 Kdy můžeme odstoupit od kupní smlouvy my?
Vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:
- technickou chybou byla na webovém rozhraní uvedena zcela zjevně chybná cena zboží (článek 2.5 těchto obchodních podmínek);
- zboží z objektivních příčin (především proto, že zboží se již nevyrábí, dodavatel přestal dodávat do ČR atd.) není možné za původních podmínek dodat;
- plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
V případě, že nastala některá z výše uvedených skutečností,
budeme vás o našem odstoupení od smlouvy neprodleně informovat.
Odstoupení je vůči vám účinné okamžikem, kdy je vám doručeno.
Pokud jste již zcela nebo zčásti uhradili kupní cenu, vrátíme
vám přijatou částku bezhotovostně na účet, který nám pro tento účel
sdělíte, nebo ze kterého jste provedli úhradu. Peníze vrátíme do 7 dnů
od odstoupení od kupní smlouvy.
6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY U PODNIKATELŮ A PRÁVNICKÝH OSOB.
6.1 Kdy můžete od smlouvy odstoupit?
Od smlouvy můžete odstoupit, jsme-li v prodlení s dodáním zboží déle než 12 týdnu od sjednaného dne dodání.
Nejste oprávněni odstoupit od smlouvy ohledně zboží, které bylo dodáno řádně, včas a bez vad.
6.2 Kdy můžeme od smlouvy odstoupit my?
Do doby převzetí zboží jsme oprávněni kdykoliv od kupní
smlouvy odstoupit. V takovém případě vám vrátíme kupní cenu, která již
byla zaplacena, a to bezhotovostně na účet sdělený pro tento účel nebo
účet, ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud
nesdělíte žádný do 7 dnů od odstoupeni).
Od smlouvy jsme oprávnění odstoupit zejména, jste-li v
prodlení s úhradou kupní ceny zboží déle než 4 týdny. Zároveň máme v
tomto případě nárok na smluvní pokutu ve výši 30 % z ceny zboží.
6.3 Jak lze odstoupit od smlouvy?
Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně a v případech
smluv sjednaných elektronickou cestou též elektronicky. Odstoupení od
smlouvy je účinné doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.
Byl-li společně se zbožím poskytnut dárek, pozbývá darovací
smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze smluvních stran účinnosti.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ.
Vaše práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými
právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a
pokud jste spotřebitelem také § 2158 až 2174 občanského zákoníku).
Při uplatňování práv z vadného plnění budeme postupovat v souladu s
naším Reklamačním řádem pro maloobchod. Před odesláním reklamace se s
Reklamačním řádem důkladně seznamte, aby mohla být reklamace vyřízena co
nejrychleji a k vaší spokojenosti.
8. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ.
8.1 Je obsah webových stránek chráněn autorským právem?
Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty
včetně obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové
vybavení a další) je chráněn naším autorským právem nebo právy dalších
osob. Obsah nesmíte měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k
jakémukoli účelu bez našeho souhlasu či souhlasu držitele autorských
práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií
a textů umístěných na webovém rozhraní.
Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou
být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
8.2 Odpovědnost a užívání webového rozhraní.
Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích
osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho
určením. Při využívání webového rozhraní nesmíte používat postupy, které
by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.
Pokud se při užívání webového rozhraní dopustíte jakéhokoliv
nezákonného či neetického jednání, jsme oprávněni omezit, pozastavit
nebo ukončit váš přístup na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. V
tomto případě jste dále povinni uhradit nám škodu, která vaším jednáním
dle tohoto odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné výši.
Upozorňujeme vás na to, že kliknutím na některé odkazy na
webovém rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k
přesměrování na webové stránky třetích subjektů.
9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ.
9.1 Jaká oprávnění máme k výkonu naší činnosti a kdo nás při ní kontroluje?
K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Naše činnost nepodléhá jinému povolování.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad. Kontrolu dodržování právních předpisů týkajících se
technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí Česká obchodní
inspekce (www.coi.cz).
Česká obchodní inspekce provádí též kontrolu dodržování předpisů na
ochranu spotřebitele. Práva spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a
jiné subjekty na jejich ochranu.
9.2 Jak vyřizujeme stížnosti?
Případné stížnosti vyřizujeme prostřednictvím svého kontaktního e-mailu. Dále se můžete obrátit na subjekty uvedené v článku 9.1. Ve vztahu k našim zákazníkům nejsme vázáni žádnými kodexy chování, ani žádné takové nedodržujeme.
9.3 Jaká máte práva při vzniku spotřebitelského sporu?
Jste-li spotřebitel a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy,
který se nám nepodaří vyřešit přímo, máte právo obrátit se s tímto
sporem na Českou obchodní inspekci (adresa: Česká obchodní inspekce,
Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2;
webové rozhraní: www.coi.cz, www.adr.coi.cz; elektronický kontakt: adr@coi.cz; telefon: +420 296 366 360) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, webové rozhraní: www.konzument.cz, elektronický kontakt: spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 495 215 266)
za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Toto právo můžete
uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili
právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského sporu.
Pro podání stížnosti týkající se zboží nebo služeb, které jste u
nás zakoupili, a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů
můžete rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou
komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9.4 Co byste ještě měli vědět?
Při uzavírání smlouvy jsou použity prostředky komunikace na
dálku (zejména síť internet). Náklady vzniklé při použití prostředků
komunikace na dálku (především náklady na internetové připojení nebo na
telefonní hovory) hradíte sami. Tyto náklady se neliší od běžné sazby.
Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související se
smlouvou mezi námi probíhá v písemné formě, a to buď e-mailem,
doporučeně poštou nebo osobním doručením. Z naší strany vám budeme
doručovat na adresu elektronické pošty uvedenou v objednávce nebo ve
vašem uživatelském účtu.
V případě, že je některé ustanovení těchto obchodních podmínek
neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se
namísto něj ustanovení, které se svým smyslem nejvíce blíží neplatnému,
neúčinnému nebo nepoužitelnému ustanovení. Neplatností, neúčinností
nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních
ustanovení. Měnit či doplňovat smlouvu (včetně obchodních podmínek) lze
pouze písemnou formou.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 25. 5. 2020